divendres, 4 d’octubre de 2013

L'AUTOVIA I ELS PGE DE L'ESTAT PEL 2014



“Es una muy buena notícia para Tarragona”. Aquestes son les  paraules de representants del PP a l’hora de presentar els pressupostos del Govern del PP per al 2014 a les nostres comarques. Uns pressupostos que han rebut la reprovació de tots els agents econòmics i socials de la demarcació. I subratllo, de tots, començant per les cambres de comerç.  

Una “buena noticia”? Vegem-ho. En els dos anys de Govern del PP la inversió de l’Estat a la província de Tarragona, ha estat de mitjana 325 milions d’euros. I quina va ser la inversió del Govern socialista des del 2008 fins al 2011 (anys ja de crisi)? Doncs 511 mIlions d’euros. O sigui que amb el PP la nostra província ha perdut una tercera part de la inversió que rebia amb el govern socialista. Seria mitjanament justificable si aquesta davallada es dones amb igual intensitat arreu, però amb les xifres  a la mà sabem que això no passa amb Catalunya ni amb Tarragona.

Ara bé, anem a el que ens preocupa i ens ocupa, l’autovia Tarragona – Montblanc, l’A 27. El que fa el PP amb l’A-27 realment no té nom. Potser la millor definició l’ha donada el president de la cambra de comerç de Tarragona que ha qualificat la inversió del PP en aquesta autovia com “un insult a la intel·ligència” dels tarragonins i dels vallencs i com un “acte de cinisme” per part del PP. És totalment veritat. Analitzem les dades. El PP anuncia a bombo i plateret una inversió de 15 milions d’euros l’any vinent pels trams el Morell- Valls-variant de Valls i ens ho presenta com la gesta més gran de tots els temps. I quina és la realitat? Doncs, que la inversió plurianual per l’A-27 en aquests pressupostos davalla a 4,6 milions per al 2015, 6.2 milions per al 2016 i 10.8 milions per al 2017. Què vol dir això? Que la inversió del PP no arribarà ni a 36 milions d’euros quan se’n necessiten més de 100 milions per fer arribar l’A-27 fins a Montblanc el 2019 segons el projecte original. Amb els pressupostos del PP, al seu ritme inversor, l’A-27 tindrà més possibilitats d’acabar-se el 2030 que el 2020.

Es per aquest motiu que valoro  molt positivament la iniciativa de la CEPTA de liderar un front comú en defensa de la necessitat i urgència d’aquesta  infraestructura. Es al primera vegada després de  més de  20 anys que es visualitza un acord ampli, esperem que no sigui massa tard i que puguem contribuir entre tots a accelerar la seva construcció. 


Tornant a l’anàlisi  dels  pressupostos he de dir que el pitjor però, un cop més, és el desmantellament de l’Estat del Benestar, que repercuteix sobre la vida quotidiana dels ciutadans. Tal com ja ha vingut demostrant, les principals retallades del PP se centren en les polítiques socials, el foment de l’educació, la sanitat i l’educació públiques. Per exemple, ahir vam conèixer un nou increment de l’atur a la província de Tarragona que ja registra quasi 70.000 registrats censats. I quina és la resposta del Govern del PP? Baixar un 44% les partides pressupostàries destinades als aturats. O sigui, en continua destruint ocupació, es retallen prestacions i subsidis d’atur i ara es laminen les polítiques de foment del treball. Quina alternativa dóna el PP als aturats? En quina realitat  viuen els dirigents aquests del PP?

Article d'opinió de Núria Segú publicat al setmanari El Vallenc 

Cap comentari:

Publica un comentari