dimarts, 3 de juliol del 2012

JOAN RUIZ: “EL PP JA HA DECIDIT NO CONTINUAR AMB LA CONSTRUCCIÓ DE L’A-27”



El diputat socialista per Tarragona i membre de la comissió de Foment del Congrés, Joan Ruiz, ha afirmat aquest dimarts que “el Govern del PP ja ha decidit no continuar l’A-27. Malgrat els compromisos assumits i reiterats pels dirigents del PP a Tarragona, començant per Alejandro Fernández, abans, durant i després de la campanya electoral, afirmant que amb un Govern del PP la construcció de l’autovia aniria molt més ràpida, la realitat parla per sí mateixa.”



Segons ha denunciat el diputat socialista, primer la ministra de Foment no va donar cap resposta clara, després els Pressupostos Generals de l’Estat per al 2012 tan sols van contemplar una inversió de 27 milions d’euros per al primer tram (Tarragona-El Morell) i inversions raquítiques per als tres trams restants i ara el ministeri afirma que les actuacions a l’autovia quedaran enquadrades en la nova planificació viària del ministeri per al període 2012-2024.

“O sigui cap compromís, res de res. Tan sols una referència vaga a un pla que s’allarga fins al 2024. Per tant, és evident que a la pràctica el PP ha decidit no continuar l’A-27. La resta, com deia el mateix senyor Alejandro Fernández, tan sols és “parole, parole, parole” i declaracions de bones intencions.”


Per la seva banda, la diputada socialista al Parlament, Núria Segú, ha explicat que el grup socialista ha presentat aquesta tarda dues propostes de resolució al Parlament en relació a l’A-27 i la C-32.


“Pel que fa a l’A-27 demanem que s’estudiï l’alliberament de l’autopista AP-2 en el tram comprés entre Montblanc i Lleida com a alternativa a la construcció del nou tram de l’A-27 entre ambdós municipis. Així mateix, proposem establir un sistema de bonificació de fins al 100% per als usuaris habituals d’aquesta via i rescatar la concessió d’aquest tram establint un peatge tou (1 o 2 euros per viatge).”


Segons ha argumentat la diputada tarragonina un estudi efectuat per entitats de la Conca de Barberà i de les Garrigues quantifica en 305 milions d’euros el cost de la construcció d’aquest tram de l’autovia mentre que l’alliberament de peatges se situa entorn dels 129 milions d’euros a data 1 de gener de 2013.


Així mateix, el PSC també ha presentat una proposta de resolució al Parlament demanant “una bonificiació per recurrència de fins al 100% del cost del peatge als usuaris habituals de l’autopista Pau Casals, residents a la comarca del Baix Penedès, al seu pas pels peatges Castelldefels-Sitges i Sitges-El Vendrell de la C-32.”

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada