El diputat socialista per Tarragona Joan Ruiz ha explicat aquest dimarts
que “a resposta d’una pregunta formulada
pel nostre grup parlamentari el Govern ens ha informat que durant la prova
pilot impulsada pel Ministeri de Foment entre els mesos de juliol i novembre de
2015, de bonificació del trànsit de vehicles pesants entre en el tram
Montblanc-Lleida de l’AP-2, 117.395 camions van ser bonificats.”
Així, desglossat per mesos, trobem
21.975 camions bonificats el juliol, 19.747 a l’agost, 25.410 el setembre,
25.823 l’octubre i 24.540 el novembre. Cal recordar que l’objectiu d’aquesta
iniciativa era incentivar als vehicles pesants per tal que circulessin per l’autopista
en aquest tram i reduir significativament el trànsit de camions per la N-240.
Segons ha afirmat Joan Ruiz, “les dades reals i objectives fetes públiques pel Govern
estan sensiblement per sota de les previsions del Ministeri que va quantificar
en un mínim de 145.000 el nombre de vehicles pesants que es beneficiarien d’aquesta
mesura.”
“En
tot cas, el que és evident per a tothom és que cal una resposta immediata a un
problema real i no només per als ciutadans de la Conca sinó pel conjunt d’habitants
de les comarques tarragonines. En la nostra opinió, que reiterem, cal impulsar
l’alliberament del peatge de l’autopista entre Montblanc i la capital del
Segrià. De fet, estem davant d’un clam unànime del territori que reclama des de
fa temps aquest alliberament del peatge de l’AP-2.”
Joan
Ruiz ha
recordat que la carretera N-240, que enllaça Tarragona amb Lleida, és una via
ha registrat històricament un alt índex d’accidents de trànsit degut a la
saturació de vehicles que registra, el que obliga a habilitar una via de major
capacitat i que sigui més segura.
“La
connexió per carretera mitjançant una via d’altes prestacions no es pot aturar
amb l’arribada de l’A-27 a Montblanc, cal donar-hi continuïtat cap a l’interior
del país. Tenint en compte que amb el context de crisi el Ministeri ha ajornat
la continuïtat de l’autovia més enllà de Montblanc sine die cal procedir a alliberar el tram de l’autopista entre
Montblanc i Lleida. A aquests arguments cal afegir que l’autopista està
actualment infrautilitzada, a tan sols el 25% de la seva capacitat, per la
dissuasió econòmica que comporta ser de peatge.”
Finalment, el diputat tarragoní ha
emfatitzat que “la connexió de Tarragona,
i del conjunt del Camp de Tarragona i de la Costa Daurada, amb l’interior a
través d’una via d’altes prestacions és un projecte estratègic que els
socialistes vàrem impulsar i que sempre hem defensat. Aquesta connexió no pot
aturar-se a Montblanc sinó que ha de continuar cap a les terres de Lleida, la vall
de l’Ebre i acabar enllaçant amb el litoral cantàbric.”
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada