dijous, 14 de maig del 2015

PERÒ QUÈ DIU EL CANDIDAT?



En algunes ocasions, quan arriba una campanya electoral, hi ha candidats que tenen poc a dir, poc a proposar i poc a crear. Quan això es produeix, es dediquen a parlar, parlar i parlar. I encara hi afegiria una cosa més: es dediquen a ficar la pota.

Avui, a Tarragona, hem tingut un clar exemple d’aquesta realitat. El candidat de CiU ha ofert tota una lliçó de com ficar la pota. Perquè resulta que, a Tarragona, les xifres parlen per sí soles. M’explico. Durant l’any 2014 es van produir a Tarragona 1.177.097 pernoctacions. Però el candidat es limita a criticar tot el que es fa a la nostra ciutat, aliè a la seva realitat i a unes dades que es van fer públiques al mes de gener. Aquest desconeixement el porta a anunciar que salvarà el turisme, per a la qual cosa es compromet a aconseguir que el número de pernoctacions a Tarragona sigui d’un milió.

És a dir, el candidat de CiU creu que salva el turisme de Tarragona fent que hi hagi 177.097 pernoctacions menys a la ciutat. Increïble.

Arribats en aquest punt, m’imagino el somriure del lector i no sé si tancar aquí l’article o continuar per oferir algun consell al candidat de CiU sobre la realitat turística de Tarragona. A banda de les molt positives xifres de pernoctacions, també cal recordar-li que en els vuit anys de govern Ballesteros, hem passat de 900.000 a 2.700.000 visites turístiques. És a dir, hem triplicat aquest aspecte.

Les polítiques de Ballesteros en política cultural, en patrimoni, en festes i en promoció necessàriament ens han de fer confiar que aquesta xifra de pernoctacions es veurà notablement incrementada. És una llàstima que el candidat no valori aquest increment en les pernoctacions respecte les que es produïen durant l’etapa de govern de CiU i PP. És una llàstima que el seu programa electoral sigui tan poc ambiciós, que en lloc de créixer proposi minvar, i en lloc d’aportar propostes concretes i ben fonamentades, es dedica a inventar frases buides i accions indefinides i que mai no concreta.

D’altra banda convé recordar que, per primera vegada, el Patronat Municipal de Turisme està creant un producte propi, basat en allò que som i en allò que fem. En aquest sentit, Tarraco Viva o Tarragona ciutat de castells són clars exemples del model turístic que estem construint.


Per tot plegat, espero i confio que algú li digui al candidat de CiU que cada vegada que intervé per parlar del comerç, del turisme o del patrimoni de Tarragona, està perjudicant la imatge i el prestigi no ja de l’equip de govern, sinó de la ciutat. I que no pot ser governant qui no mira la seva ciutat amb il·lusió, amb afecte, amb orgull i té una visió positiva de la ciutat i de la seva gent.

Article de Patricia Anton publicat al Diari de Tarragona  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada