En algunes ocasions, quan arriba una campanya
electoral, hi ha candidats que tenen poc a dir, poc a proposar i poc a crear.
Quan això es produeix, es dediquen a parlar, parlar i parlar. I encara hi
afegiria una cosa més: es dediquen a ficar la pota.
Avui, a Tarragona, hem tingut un clar exemple
d’aquesta realitat. El candidat de CiU ha ofert tota una lliçó de com ficar la
pota. Perquè resulta que, a Tarragona, les xifres parlen per sí soles.
M’explico. Durant l’any 2014 es van produir a Tarragona 1.177.097
pernoctacions. Però el candidat es limita a criticar tot el que es fa a la
nostra ciutat, aliè a la seva realitat i a unes dades que es van fer públiques
al mes de gener. Aquest desconeixement el porta a anunciar que salvarà el
turisme, per a la qual cosa es compromet a aconseguir que el número de
pernoctacions a Tarragona sigui d’un milió.
És a dir, el candidat de CiU creu que salva el
turisme de Tarragona fent que hi hagi 177.097 pernoctacions menys a la ciutat.
Increïble.
Arribats en aquest punt, m’imagino el somriure
del lector i no sé si tancar aquí l’article o continuar per oferir algun consell
al candidat de CiU sobre la realitat turística de Tarragona. A banda de les
molt positives xifres de pernoctacions, també cal recordar-li que en els vuit
anys de govern Ballesteros, hem passat de 900.000 a 2.700.000 visites
turístiques. És a dir, hem triplicat aquest aspecte.
Les polítiques de Ballesteros en política
cultural, en patrimoni, en festes i en promoció necessàriament ens han de fer
confiar que aquesta xifra de pernoctacions es veurà notablement incrementada.
És una llàstima que el candidat no valori aquest increment en les pernoctacions
respecte les que es produïen durant l’etapa de govern de CiU i PP. És una
llàstima que el seu programa electoral sigui tan poc ambiciós, que en lloc de
créixer proposi minvar, i en lloc d’aportar propostes concretes i ben
fonamentades, es dedica a inventar frases buides i accions indefinides i que
mai no concreta.
D’altra banda convé recordar que, per primera
vegada, el Patronat Municipal de Turisme està creant un producte propi, basat
en allò que som i en allò que fem. En aquest sentit, Tarraco Viva o Tarragona
ciutat de castells són clars exemples del model turístic que estem construint.
Per tot plegat, espero i confio que algú li
digui al candidat de CiU que cada vegada que intervé per parlar del comerç, del
turisme o del patrimoni de Tarragona, està perjudicant la imatge i el prestigi
no ja de l’equip de govern, sinó de la ciutat. I que no pot ser governant qui
no mira la seva ciutat amb il·lusió, amb afecte, amb orgull i té una visió
positiva de la ciutat i de la seva gent.
Article de Patricia Anton publicat al Diari de Tarragona
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada