dimecres, 2 de març del 2016

EL PSC INSTA AL GOVERN A ACABAR LES OBRES PENDENTS DE LA CARRETERA C-51



El grup socialista al Parlament de Catalunya ha instat avui al Govern de la Generalitat a acabar definitivament les obres pendents de la carretera C-51, en concret els punts quilomètrics 24,3 i 26,8 del tram Valls-Albinyana, al seu pas pel municipi de Vilardida.

Segons ha explicat la diputada socialista Rosa Maria Ibarra, “la troballa de restes arqueològiques va motivar que en el seu moment aquest tram quedés exclòs del projecte inicial. Tanmateix aquests estudis ja es van realitzar fa temps i el Govern ha estat incapaç encara d’enllestir les obres en aquest punt de la carretera especialment perillós donada l’existència de revolts pronunciats.”

La diputada vallenca ha recordat que, a instàncies d’una interpel·lació del grup socialista, el Parlament va aprovar l’any passat la finalització de la carretera C-51 entre els punts abans esmentats. “Tot i això, quasi un any després i malgrat aquesta aprovació en seu parlamentària, encara resta pendent l’execució efectiva de les obres.”

“Instem al Govern de la Generalitat a posar el fil a l’agulla d’una vegada a aquest tema tant important per a les nostres comarques ja que la C-51 connecta a través d’una via d’altes prestacions dues comarques, com són l’Alt Camp i el Baix Penedès, que tradicionalment s’havien donat l’esquena per la manca d’unes comunicacions per carretera adequades a les seves necessitats de mobilitat reals. Els socialistes estarem amatents a què el Govern doni compliment d’una vegada a una reivindicació territorial sobre la qual s’han produït retards i demores no justificades.”

Cal recordar que la carretera C-51 forma part d’un eix viari interior que a través de l’arc format per Reus-Alcover-Valls-El Vendrell contribueix a vertebrar les comunicacions de l’interior del Camp de Tarragona formant un cinturó que uneix el Camp d’oest a est amb el que això suposa de millora de la mobilitat i de promoció del desenvolupament econòmic de la regió. Aquest eix viari es va impulsar durant els anys de Govern de progrés.


Les obres van començar l’hivern del 2010 entrant en servei el 50% de la via la tardor de 2011. El total de l’obra representa una inversió total de 54 milions d’euros i abasta un total de 20’4 quilometres que inclouen les variants de Rodonyà i Alió.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada