El grup socialista al Parlament de Catalunya ha
instat avui al Govern de la Generalitat a acabar definitivament les obres
pendents de la carretera C-51, en concret els punts quilomètrics 24,3 i 26,8
del tram Valls-Albinyana, al seu pas pel municipi de Vilardida.
Segons ha explicat la diputada socialista Rosa Maria Ibarra, “la troballa de restes
arqueològiques va motivar que en el seu moment aquest tram quedés exclòs del
projecte inicial. Tanmateix aquests estudis ja es van realitzar fa temps i el
Govern ha estat incapaç encara d’enllestir les obres en aquest punt de la
carretera especialment perillós donada l’existència de revolts pronunciats.”
La diputada vallenca ha recordat que, a instàncies
d’una interpel·lació del grup socialista, el Parlament va aprovar l’any passat
la finalització de la carretera C-51 entre els punts abans esmentats. “Tot i això, quasi un any després i malgrat
aquesta aprovació en seu parlamentària, encara resta pendent l’execució
efectiva de les obres.”
“Instem al
Govern de la Generalitat a posar el fil a l’agulla d’una vegada a aquest tema
tant important per a les nostres comarques ja que la C-51 connecta a través
d’una via d’altes prestacions dues comarques, com són l’Alt Camp i el Baix
Penedès, que tradicionalment s’havien donat l’esquena per la manca d’unes
comunicacions per carretera adequades a les seves necessitats de mobilitat
reals. Els socialistes estarem amatents a què el Govern doni compliment d’una
vegada a una reivindicació territorial sobre la qual s’han produït retards i
demores no justificades.”
Cal recordar que la carretera C-51 forma part d’un
eix viari interior que a través de l’arc format per Reus-Alcover-Valls-El
Vendrell contribueix a vertebrar les comunicacions de l’interior del Camp de
Tarragona formant un cinturó que uneix el Camp d’oest a est amb el que això
suposa de millora de la mobilitat i de promoció del desenvolupament econòmic de
la regió. Aquest eix viari es va impulsar durant els anys de Govern de progrés.
Les obres van començar l’hivern del 2010 entrant en
servei el 50% de la via la tardor de 2011. El total de l’obra representa una
inversió total de 54 milions d’euros i abasta un total de 20’4 quilometres que
inclouen les variants de Rodonyà i Alió.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada