El diputat del PSC per Tarragona, Carles
Castillo, ha explicat aquest dijous que el grup socialista ha entrat al registre
del Parlament una bateria de preguntes relatives als accessos i les
comunicacions de l’estació de l’AVE de la Secuita-Camp de Tarragona.
“Hem de tenir present que
l’entrada en funcionament de la variant ferroviària del Corredor del
Mediterrani entre Vandellòs i la Secuita comportarà canvis en la configuració
del servei que farà que s’incrementin el nombre de trens que pararan a
l’estació del Camp de Tarragona. Malgrat això, onze anys després de l’entrada
en funcionament de l’estació, encara no s’han dut a terme els treballs i les
inversions necessàries per millorar els accessos i seva connectivitat”, ha lamentat el diputat tarragoní.
Així, el grup socialista pregunta a la Generalitat si s’està duent a
terme algun tipus de millora del servei d’autobusos que donen accés a l’estació.
“Volem saber si entrarà en servei un
sistema d’autobusos llançadora que connecti directament les principals ciutats
tarragonines amb l’estació. Per exemple, s’ha estudiat com podem evitar que els
usuaris cambrilencs de l’estació no triguin més d’una hora i mitja per
arribar-hi, com passa ara?”, ha explicat.
En la mateixa línia, el diputat del PSC ha preguntat a la Generalitat
quins passos s’estan fent per crear una àrea metropolitana del taxi que doni
servei a l’estació, en quin estat es troba el projecte de construcció del vial
de Sant Ramon per millorar-ne l’accés per carretera des de Tarragona, així com
la millora de la carretera T-203 per facilitar l’accés des dels municipis de l’est
del Tarragonès fins al Baix Penedès.
També referent al Corredor Carles
Castillo ha preguntat al Govern sobre quines afectacions tindrà l’entrada
en funcionament d’aquesta variant ferroviària pel que fa al servei de rodalies
dels municipis del litoral tarragoní.
“És a dir, volem saber si
quedarà garantit que municipis com Cambrils o Salou, amb prop de 600.000
viatgers l’any, mantindran aquest servei de rodalies i les connexions amb
Barcelona un cop entri en funcionament la nova línia. Serà així o no? Com
quedarà la reconversió cap a un sistema tramviari tal com estava previst en el
pla territorial del Camp de Tarragona? I la gestió? Ha demanat la Generalitat
poder gestionar l’actual línia un cop entri en funcionament el nou traçat?”
“En definitiva, son molts els
interrogants que encara tenim en relació a aquest servei absolutament essencial
per a tots els habitants de les comarques tarragonines, per a la seva mobilitat
i per a la projecció de la nostra economia i del sector turístic. Un cop més
els socialistes emplacem tothom a treballar per bastir un territori que, en la nostra
opinió, ha de ser líder en benestar i qualitat de vida en el conjunt del país”, ha conclòs el diputat tarragoní.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada