dijous, 26 d’abril del 2018

EL PSC PRESENTA UNA BATERIA DE PREGUNTES SOBRE ELS ACCESSOS A L’ESTACIÓ DE L’AVE DEL CAMP DE TARRAGONA




El diputat del PSC per Tarragona, Carles Castillo, ha explicat aquest dijous que el grup socialista ha entrat al registre del Parlament una bateria de preguntes relatives als accessos i les comunicacions de l’estació de l’AVE de la Secuita-Camp de Tarragona.

“Hem de tenir present que l’entrada en funcionament de la variant ferroviària del Corredor del Mediterrani entre Vandellòs i la Secuita comportarà canvis en la configuració del servei que farà que s’incrementin el nombre de trens que pararan a l’estació del Camp de Tarragona. Malgrat això, onze anys després de l’entrada en funcionament de l’estació, encara no s’han dut a terme els treballs i les inversions necessàries per millorar els accessos i seva connectivitat”, ha lamentat el diputat tarragoní.

Així, el grup socialista pregunta a la Generalitat si s’està duent a terme algun tipus de millora del servei d’autobusos que donen accés a l’estació. “Volem saber si entrarà en servei un sistema d’autobusos llançadora que connecti directament les principals ciutats tarragonines amb l’estació. Per exemple, s’ha estudiat com podem evitar que els usuaris cambrilencs de l’estació no triguin més d’una hora i mitja per arribar-hi, com passa ara?”, ha explicat.

En la mateixa línia, el diputat del PSC ha preguntat a la Generalitat quins passos s’estan fent per crear una àrea metropolitana del taxi que doni servei a l’estació, en quin estat es troba el projecte de construcció del vial de Sant Ramon per millorar-ne l’accés per carretera des de Tarragona, així com la millora de la carretera T-203 per facilitar l’accés des dels municipis de l’est del Tarragonès fins al Baix Penedès.

També referent al Corredor Carles Castillo ha preguntat al Govern sobre quines afectacions tindrà l’entrada en funcionament d’aquesta variant ferroviària pel que fa al servei de rodalies dels municipis del litoral tarragoní.

“És a dir, volem saber si quedarà garantit que municipis com Cambrils o Salou, amb prop de 600.000 viatgers l’any, mantindran aquest servei de rodalies i les connexions amb Barcelona un cop entri en funcionament la nova línia. Serà així o no? Com quedarà la reconversió cap a un sistema tramviari tal com estava previst en el pla territorial del Camp de Tarragona? I la gestió? Ha demanat la Generalitat poder gestionar l’actual línia un cop entri en funcionament el nou traçat?”

“En definitiva, son molts els interrogants que encara tenim en relació a aquest servei absolutament essencial per a tots els habitants de les comarques tarragonines, per a la seva mobilitat i per a la projecció de la nostra economia i del sector turístic. Un cop més els socialistes emplacem tothom a treballar per bastir un territori que, en la nostra opinió, ha de ser líder en benestar i qualitat de vida en el conjunt del país”, ha conclòs el diputat tarragoní.   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada