El grup socialista al Congrés dels
Diputats ha presentat una bateria de preguntes al Congrés dels Diputats demanant
al Govern del PP que concreti quan entraran en funcionament les bonificacions
per a vehicles a l’autopista AP-7 al seu pas per les comarques tarragonines,
tant al Camp de Tarragona com a les Terres de l’Ebre.
El diputat tarragoní Joan Ruiz ha recordat que “fa uns mesos se’ns va presentar un principi
d’acord pel qual aquest mes de gener s’havia de fer efectiu el desviament de
camions cap a l’AP-7 a fi i efecte de descongestionar la N-340 mitjançant un
sistema de bonificacions. Doncs bé, volem saber si realment es va arribar a un
acord entre les diferents administracions afectades, quin és el seu contingut i
quan entrarà en funcionament per als usuaris.”
“Així
mateix, en cas que no entri en funcionament tal i com es va anunciar volem
conèixer les causes d’aquest endarreriment i quina és la nova data d’aplicació
d’aquest sistema de bonificacions”, ha reblat el diputat socialista.
Cal recordar que els mitjans de
comunicació es van fer ressò fa pocs mesos de l’anunci fet públic per l’aleshores
conseller de territori, Josep Rull, segons
el qual s’estendria a Tarragona l’anomenat “model Girona” per desviar a l’autopista
el trànsit de vehicles pesants que circulen per la N-340 reduint així els
problemes de congestió i sinistralitat que registra aquesta carretera nacional.
En aquest sentit Joan Ruiz ha recordat que “la
N-340 al seu pas per la demarcació de Tarragona registra un elevat trànsit de
circulació de vehicles que arriba, en ocasions, a col·lapsar la via. En
paral·lel transcorre l’autopista AP-7 en règim de concessió fins al 2021 i amb
un peatge que actua com a element disuasori.”
“La
realitat és que la carretera circula per comarques amb una gran densitat de
població, com el Tarragonès, el Baix Camp i el Baix Penedès, un problema que
s’accentua amb els moviments de vehicles en caps de setmana i períodes de
vacances el que ha generat cues, col·lapses circulatoris i, el que és pitjor,
un elevat percentatge d’accidents de trànsit, tal i com han denunciat
reiteradament els alcaldes dels municipis afectats.”
Per solucionar aquesta situació durant
els anys de Govern socialista el ministeri de Foment va iniciar la construcció
de l’autovia gratuïta A7, en alguns casos desdoblant trams de la N-340 i en
d’altres construint nous trams, en especial al seu pas per les zones més
densament poblades.
“La
nova autovia gratuïta A7 soluciona els col·lapses i fa més segura la circulació
suprimint els trams de concentració d’accidents, més coneguts a peu de carrer
com a “punts negres.” Malgrat això l’arribada al Govern del PP el 2011 va
suposar, a la pràctica, la quasi paralització de la continuïtat de l’A7. Els
socialistes sempre hem denunciat aquesta paràlisis i hem reivindicat que cal
tornar a invertir en la construcció de nous trams d’aquesta autovia gratuïta a
Tarragona. Malgrat això el PP sempre ha ignorat aquesta reivindicació unànime del
territori i per això ara volem que, com a mínim, ens expliquin si pensen
aplicar o no aquest sistema de bonificacions que va ser anunciat fa uns mesos”, ha remarcat
el diputat tarragoní.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada