Els qui
portem ja quatre anys treballant en positiu per l’ampliació del CRT de
Vila-seca i Salou, no podem deixar de sorprendre’ns quan aquests dies el
vicepresident del Govern sr. Junqueras afIrma que és un projecte nou i que s’ha
enterrat el de 2012.
Naturalment
que el de 2012 impulsat per Veremonte pel sr. Bañuelos ja és història. Però el
vàrem enterrar el 30 de març de 2014 quan al Pretori de Tarragona els srs. Artur
Mas i Pere Navarro, en presència de l’alcalde de Tarragona signaven un singular
acord sense precedents. En efecte, el President de la Generalitat de CiU i el
cap de l’oposició del PSC es comprometien a impulsar el projecte de l’ampliació
del CRT de Vila-seca i Salou.
Els
compromisos que allí es van contreure va donar com a resultat dos mesos desprès
(10 de juny) que el Parlament aprovés
la modificació de la Llei 2/1989 de Centres Recreatius Turístics (CRT) ampliant
i regulant noves activitats i la possibilitat de noves inversions en el
territori amb l’objectiu de millorar l’oferta turística i desestacionalitzar la
demanda. Aquella llei que el sr. Junqueras va votar negativament continua vigent
i és la que sustenta la inversió. És la llei que modificava també la taxa del
joc – que no la resta dels impostos que es pagaran com qualsevol altra activitat
empresarial – . També aquesta taxa fou especialment combatuda pels qui ara
sembla que l’accepten.
I producte
d’aquell acord Mas- Navarro, vàrem treballar conjuntament Govern i PSC perquè
mesos desprès (juliol de 2015), s’aprovès inicialment el Pla Director
Urbanístic. Per destacar només dos elements, els habitatges continuaven essent
els 2.744 previstos malgrat que se’ns havia acusat que es multiplicarien per no
sé quan i l’àmbit d’hotels, zona comercial i casinos sumava un milió de metres
quadrats. El Pla era molt més assequible i molt diferent de com l’havíem
trobat.
Doncs bé,
les modificacions d’ara són des del nostre punt de vista menors : els casinos
passen de representar el 6 % al 4%,
els usos hotelers ( els que més s’han reduït i és una llàstima perquè
són els usos que més llocs de treball generen ) un 30 % i una quantitat similar
la destinada a pàrquings en superfície. Per tant no estem parlant de cap
projecte nou ni des del punt de vista de la llei ni dels impostos sinó del
projecte que ja havíem pactat el govern i el PSC amb alguns retocs.
Però més
enllà de la qualificació que vulgui donar-li el vicepresident del govern català
que ja veiem que accepta el model amb un any de retard que hem perdut,
l’important és que ara té més consens amb la seva aquiescència. I si no ho torna
a espatllar la inestabilitat política – a l’octubre tenim una moció de confiança
– podríem veure màquines a finals de l’any que ve.
Per la
nostra banda, no podem parar. Ara ens ocuparem que l’adjudicació sigui a
operadors que ofereixin garanties, que al territori s’engeguin els processos de
formació dels futurs treballadors i treballadores i estarem amatents a la
qualitat de l’edificació i la seva relació amb l’entorn així com el tractament
d’aigua, energia i residus. Hem de ser exemplars en l’eficiència, estalvi i ús
d’energies renovables .
Finalment,
som els pares de la idea de destinar l’u per cent de tota la inversió a
finalitats socials. Aquest va ser el darrer aspecte que vam negociar en
l’anomenat acord del Pretori de 30 de març del 2014 al qual hem fet referència.
Així que també ens hi dedicarem molt especialment .
Sembla que
n’hem sortit però gosaria encara fer una crida a la responsabilitat perquè
sigui quin sigui el devenir polític, inestabilitats incloses, ens conjurem tots
plegats perquè el projecte tiri endavant. Hem demostrat que per la nostra banda
i especialment per l’alcalde de Tarragona Josep Fèlix Ballesteros, no quedarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada