dimecres, 10 de juliol del 2013

EL PARLAMENT APROVA ESTUDIAR L’ALLIBERAMENT DE L’AP-2 EN EL TRAM COMPRÈS ENTRE MONTBLANC I LLEIDA



La comissió de territori i sostenibilitat del Parlament de Catalunya ha aprovat aquest dimecres una proposta de resolució que insta al Govern a estudiar l’alliberament de l’autopista AP-2 en el tram comprès entre Montblanc i Lleida com a alternativa a la construcció de l’autovia A-27 entre la capital de la Conca de Barberà i Lleida.

Així mateix, la moció sol·licita al Govern la millora de les comunicacions entre Montblanc i Lleida a partir de l’estudi d’un sistema de bonificació per als usuaris habituals dels peatges de l’AP2 entre aquestes dues destinacions i l’estudi del rescat de la concessió d’aquest tram i l’establiment d’un peatge tou.

Finalment, la proposta aprovada planteja reduir l’accidentabilitat entre Montblanc i Lleida implementant formules similars a les aplicades a la N-II entre Girona i Maçanet basades en l’ús bonificat per a vehicles pesants a l’AP-2 en el tram comprès entre el Pla de Santamaria a Lleida i posteriorment, un cop acabat el túnel del Coll de l’Illa, entre Montblanc i Lleida.

Aquests acords neixen d’una proposta de resolució presentada pel grup socialista al Parlament. En relació a aquesta qüestió, la diputada socialista Núria Segú ha argumentat que “l’actual carretera N-240 està molt saturada de vehicles, el que fa imprescindible accelerar els treballs de l’A-27 fins a Montblanc. A partir d’aquest municipi, i donat l’escenari econòmic actual, els socialistes creiem que el més lògic és alliberar el peatge de l’AP-2.”

“Cal tenir en compte que el cost del tram actual per autopista entre Montblanc i Lleida, 7 euros pels vehicles i 15 per als camions, actua com a factor dissuasiu. Des del PSC considerem que l’ús bonificat del peatge entre ambdues ciutats suposaria un major aprofitament també de l’AP-2 que registra un volum de trànsit diari d’uns 11.000 vehicles quan la seva capacitat és de 40.000.”


En darrer terme, la diputada socialista ha explicat que “a tot això hem de sumar també un benefici pel que fa a l’impacte ambiental i l’estalvi econòmic ja que la construcció d’una nova autovia suposaria una inversió de 305 milions d’euros mentre que per aconseguir l’alliberament del peatge serien necessaris uns 129 milions d’euros, una quantitat significativament inferior”, ha conclòs Núria Segú.   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada