La construcció de la nova base de manteniment ferroviari de Móra la nova,
actualment en fase de redacció del projecte, tindrà un cost econòmic total
estimat en 1.462.000 euros sense IVA. Així ho ha fet públic avui el diputat
socialista per Tarragona, Joan Ruiz,
que ha preguntat al Govern sobre aquest tema.
En concret, la nova base té com a finalitat millorar l’operativitat
dels equips destinats al manteniment de la línia així com les seves condicions
de treball. Per aquest motiu s’ha previst l’aixecament de l’actual via 9 per
procedir a la construcció d’un dels paràmetres verticals del nou edifici. Així
mateix, la via 11 quedarà parcialment dins del nou complex a construir per a
estacionament de la maquinària de manteniment.
En aquest sentit Joan Ruiz ha
afirmat que el grup socialista s’ha pres molt seriosament l’objectiu “de ser la veu dels ciutadans de les comarques
ebrenques a les Corts Generals. És un autèntic clam del territori, del conjunt
de la demarcació de Tarragona, que cal millorar de manera urgent la línia
ferroviària R15 de la xarxa de rodalies de manera que es pugui assolir amb
èxit, amb el termini de temps més curt possible, el servei eficient i digne que
exigeixen i es mereixen els ebrencs i els tarragonins.”
“Per tant, estarem amatents a
què es compleixin els terminis de construcció d’aquest nou equipament
ferroviari i seguirem sent tenaços preguntant tant al Govern com a la Comissió
de Foment del Congrés sobre les imprescindibles actuacions que s’han de dur a
terme per millorar estacions, serveis i horaris ferroviaris del servei de
rodalies”, ha afirmat el diputat
tarragoní.
En el mateix sentit s’ha manifestat el portaveu socialista a
l’Ajuntament de Móra la Nova, Carlos
Trinchan, que ha afegit que “estem raonablement
satisfets per aquesta notícia ja que va en la línia del que sempre hem demanat:
millora de les instal·lacions i aposta per la rehabilitació i conservació del
nostre patrimoni ferroviari a fi i efecte de consolidar Móra com a centre
neuràlgic i estratègic en matèria d’infraestructures i impulsar iniciatives
ambicioses com el tren turístic o el futur museu de patrimoni ferroviari de
Catalunya.”
Així mateix, des del grup socialista es continua exigint la millora
urgent de la R-15 en tot el tram que afecta el territori. Una reivindicació que
fins ara no ha estat escoltada pels responsables de Foment.
El portaveu socialista ha afegit que “volem que el Govern permeti a les empreses privades l’accés al
transport de mercaderies per aquesta línia ferroviària Amb l’objectiu de
millorar la competitivitat del teixit productiu ebrenc. També és imprescindible
que es millori la freqüència dels horaris del combois de passatgers. Un dels
eixos que han de permetre el desenvolupament de Móra ha de ser la millora
integral de les seves connexions ferroviàries” ha conclòs el regidor del
PSC.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada