El diputat del PSC per Tarragona, Joan Ruiz, ha explicat avui que el
Govern del PP no garanteix el trànsit de totes mercaderies procedents dels
complexos industrials de Tarragona per l’interior del túnel de Lilla a l’autovia
A-27.
En concret, segons resposta escrita
del Govern a les preguntes del grup socialista, l’executiu posposa la decisió
de permetre la circulació de mercaderies considerades perilloses procedents del
clúster químic tarragoní a un estudi de risc que actualment està elaborant el
ministeri de Foment.
Segons assenyala el diputat tarragoní,
“aquesta autovia, endegada i impulsada
pel Govern socialista, és fonamental per les comarques tarragonines ja que
connectarà el nòdul del Camp de Tarragona amb l’interior del país i el nord de
la península via una autovia d’altes prestacions. Per tant, exigim al Govern
que garanteixi que l’autovia pugui també donar sortida i servei als productes que
ens arribin tant del Port de Tarragona com de les produccions del nostre sector
químic, així com de la resta de sectors productius tarragonins. Si tan sols
servís per al trànsit de particulars, l’objectiu estratègic de l’autovia
quedaria enormement mutilat”, ha afirmat Joan Ruiz.
En el mateix sentit s’ha manifestat el
primer secretari del PSC a Montblanc, Juanma
Cabello, que ha denunciat que “per
desgràcia, i per enèsima vegada, hem de lamentar els retards en l’arribada de l’autovia
a Montblanc. Exigim al Govern del PP que concreti d’una vegada per totes quina
és la inversió plurianual necessària per fer-ho possible, la data de finalització
de les obres i els terminis d’execució dels treballs.”
“Potser
des d’un despatx llunyà de Madrid és tracta d’un tema menor però a Montblanc, a
peu de carrer, no podem esperar per més temps el compliment d’uns compromisos
que es repeteixen any rere any però que no s’executen mai. I les inversions
raquítiques del Govern del PP no animen, precisament, a l’esperança.”
En relació a això, Joan Ruiz ha explicat que la resposta
escrita del Govern assenyala que s’ha reiniciat els treballs però sense
concretar inversions, quanties, ni terminis. “Tan sols es refereixen a què s’està treballant en l’estructura
anomenada E 1+000 que forma part dels accessos al túnel de Lilla per la vessant
de Valls. És a dir, el que ja sabíem...”
Finalment, el diputat socialista ha
recordat que amb el Govern del PP les inversions territorials directes de
l’Estat a la província de Tarragona en el marc dels pressupostos generals de
l’Estat han davallat en més d’una tercera part. “Hem passat d’un volum inversor de 511 milions d’euros durant el
període 2008-2011 amb Govern socialista (ja en un escenari marcat per la crisi
econòmica) a unes inversions de tan sols 325 milions d’euros entre el 2012 i
enguany, amb Govern del PP i Rajoy a la Moncloa.”
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada