El grup socialista ha presentat una proposició no de
llei al Congrés dels Diputats en la què s’insta al Govern a arribar a un acord
amb els ajuntaments afectats per tal de donar una solució definitiva al tram de
la futura autovia A7 entre Tarragona i Vilafranca del Penedès.
Segons ha explicat el diputat socialista Joan Ruiz “la proposició insta al Govern a
estudiar la possibilitat d’incorporar l’A7 amb l’AP-7 en el seu trajecte per la
comarca del Baix Penedès i ampliar la gratuïtat actual del tram de l’autopista
Vila-seca-Altafulla fins al Vendrell.”
Joan Ruiz ha recordat que la carretera
nacional 340 al seu pas per les comarques tarragonines registra un elevat
trànsit de circulació de vehicles que ha arribat a col·lapsar la via. En
paral·lel transcorre l’autopista AP-7 en règim de concessió fins al 2021 i amb
un peatge que actua com a element dissuasori.
“El fet que la
carretera circuli per comarques amb gran densitat de població, com el
Tarragonès i el Baix Penedès, que s’accentua amb el moviment de vehicles en
caps de setmana i períodes de vacances ha generat cues, col·lapses circulatoris
i, el que és pitjor, un elevat percentatge d’accidents de trànsit.”
Per pal·liar aquesta situació el ministeri de Foment
va iniciar la construcció de l’autovia gratuïta A7, en alguns casos desdoblant
trams de la N-340 i en d’altres construint nous trams, en especial al seu pas
per les zones més densament poblades.
“La nova
autovia soluciona els col·lapses i fa més segura la circulació suprimint els
trams de concentració d’accidents, més coneguts popularment com a “punts
negres.” Tot i això en els trajectes de la N-340, encara en ús, s’han registrat
un augment tant dels col·lapses com dels accidents de trànsit, tal com han
denunciat els mateixos ajuntaments de la zona. Aquesta situació no es pot
dilatar sine die a l’espera d’una solució que no arriba...”
En aquest sentit Joan
Ruiz ha recordat que “durant aquests
quatre anys de Govern del PP s’ha arribat, pràcticament, a paralitzar la
continuïtat de l’A7. Ni s’han construït nous trams ni, en alguna casos com el
tram comprès entre Tarragona i Vilafranca del Penedès, no existeix ni tan sols
un traçat consensuat, ni calendari d’obres per a la seva execució, ni res de
res, malgrat el clam del territori exigint una solució.”
“Els
socialistes entenem que el Govern ha de prendre una decisió de manera immediata
d’acord amb la voluntat expressada pels ajuntaments i agents territorials. Una
comarca com el Baix Penedès, una de les més transitades del país, no es pot
permetre unes vies de comunicació per carretera que no es corresponguin amb les
seves necessitats reals i objectives”, ha resumit el diputat socialista.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada