El grup parlamentari socialista al Congrés dels
Diputats ha entrat a registre una proposició no de llei en la què s’insta al
Govern a arribar a un acord amb la Generalitat i els ajuntaments afectats a fi
i efecte de donar una solució definitiva al tram de l’A-27 entre Montblanc i
Lleida “estudiant l’alliberament del
peatge de l’autopista A-2, en el mateix recorregut, com a alternativa a la
construcció de l’autovia entre ambdues poblacions”, segons ha emfatitzat el
diputat Joan Ruiz, autor d’aquesta
iniciativa parlamentària.
El diputat tarragoní ha argumentat que “la connexió de Tarragona i del conjunt del
Camp de Tarragona i de la Costa Daurada amb l’interior a través d’una via d’altes
prestacions és un projecte estratègic que els socialistes vàrem impulsar i que
sempre hem defensat. Aquesta connexió no pot aturar-se a Montblanc sinó que a
de continuar cap a les terres de Lleida, la Vall de l’Ebre i acabar enllaçant
amb el litoral cantàbric.”
Joan Ruiz ha recordat que la carretera
nacional 240, que enllaçava Tarragona amb Lleida, era una via que registrava un
alt índex d’accidents de trànsit degut a la saturació de vehicles que es
produïa el que obliga a habilitar una via de major capacitat i que sigui més
segura.
El diputat tarragoní també ha explicat que enguany
s’han inaugurat dos trams de l’A-27, fins a la circumval·lació de Valls, i que
el proper tram (el que travessarà el túnel de Lilla) farà arribar l’autovia
fins a Montblanc.
“Un cop això
sigui una realitat el projecte inicial entre Montblanc i Lleida dibuixava una
autovia paral·lela a l’autopista AP-2 de 58 quilometres que, degut a la
situació econòmica, no sembla que s’hagi de construir aviat. A tot això cal
afegir que l’autopista està actualment infrautilitzada, a tan sols el 25% de la
seva capacitat, per la dissuasió econòmica que comporta ser de peatge.”
Per tot plegat, i tenint present que encara no existeix
una solució definitiva per al futur traçat d’aquest tram, el grup socialista al
Congrés proposa estudiar l’alliberament del peatge de l’autopista entre
Montblanc i Lleida ja que “no només es milloraria
la seguretat sinó que, a més, suposaria un gran estalvi econòmic i també
evitaria l’impacte mediambiental que implicaria la construcció d’aquest tram de
l’autovia.”
“En tot cas,
cal una solució definitiva per aquest tram que inclogui tant al Govern de
l’Estat com la Generalitat i els ajuntament afectats pel seu traçat. Si volem
aprofitar les potencionalitats del Port, de l’aeroport, de la Costa Daurada,
etc. la millora de les connexions per carretera del litoral tarragoní no pot
aturar-se sine die a Montblanc”, ha destacat el diputat
socialista.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada