dimecres, 23 d’octubre del 2013

EL PSC DEMANA AL GOVERN ACABAR EL TRAM PENDENT DE LA C-51 EN EL SEU PAS PER VILARDIDA



El grup socialista al Parlament de Catalunya ha presentat aquest dimecres una proposta de resolució en la què s’insta al Govern a reprendre de forma immediata els  tràmits administratius per acabar el condicionament de la C-51 entre els punts quilomètrics 24 i 26,800. Aquests treballs haurien d’estar enllestits el 2014.

Cal recordar que en aquest tram s’hi va trobar  restes arqueològiques que van motivar que quedés exclòs del projecte inicial i pendent dels estudis pertinents. Uns estudis que ja s’han dut a terme, pel que cal ara, fer tots els tràmits necessaris per acabar definitivament  la totalitat de la via.

En la mateixa línia, el PSC també ha presentat una bateria de preguntes al Govern en relació a possibles canvis de traçat de la C-51 i si s’han produït modificacions al projecte de condicionament de la via entre Valls i Albinyana i molt especialment en el tram que transcorre pel terme municipal d’Albinyana, al Baix Penedès.

En concret, el PSC vol saber quins han estat aquests canvis, quins són els motius que els han propiciat i si seran necessàries noves expropiacions o ocupacions de terrenys per executar-los. Així mateix, es pregunta si s’ha comunicat a l’Ajuntament d’Albinyana i als veïns afectats els canvis realitzats.

També en relació a la C-51, el grup socialista vol saber si el Govern té previsions per a construir alguna nova via alternativa al traçat actual en els primers deu quilometres de la carretera, la naturalesa de les obres que s’estan duent a terme entre la rotonda d’entrada a l’AP-2 i la rotonda entre la C-51 i la C-37 i l’estat de tramitació del projecte de condicionament de la C-51 a partir del punt quilomètric 24.

La diputada socialista, Núria Segú, ha assegurat que “la C-51 és una via absolutament prioritària pels socialistes. Una via que va ser impulsada durant els anys de Govern de progrés i que té una significació especial ja que, juntament amb la C-14, permet relligar el Camp de Tarragona per l’interior a través de l’eix format per Reus-Alcover-Valls-El Vendrell. A ningú se li escapa el pas endavant de gegant que això suposa tant a nivell de mobilitat com a nivell de promoció econòmica per part de comarques properes però que històricament han estat mal comunicades.”   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada