dimarts, 18 de febrer del 2014

EL GRUP SOCIALISTA AL CONGRÉS DEMANA L’ALLIBERAMENT DE L’AP-2 EN EL TRAM COMPRÈS ENTRE MONTBLANC I LLEIDA



El diputat socialista per Tarragona, Joan Ruiz, i la diputada del PSC per Lleida, Teresa Cunillera, han entrat a registre aquesta tarda una proposició no de llei en la què s’insta al Govern de l’Estat a alliberar el peatge del tram de l’autopista AP-2, entre Montblanc i Lleida com a alternativa a la construcció de l’autovia A-27 entre la capital de la Conca de Barberà i la del Segrià.

Segons el diputat Joan Ruiz, “tots els agents econòmics, socials i polítics del territori (tal i  com es va demostrar ahir mateix) coincideixen en què la N-240 registra una elevada circulació de vehicles, el que es tradueix també en una elevada sinistralitat. Els socialistes creiem que cal alliberar el peatge, mitjançant formules de bonificació, dels 58 quilometres d’aquest tram de l’AP-2 el que permetria aprofitar l’ús de l’autopista (que en aquest moments tan sols assoleix el 25% de la seva capacitat) i, al mateix temps, descongestionaria la N-240 millorant-ne així la seguretat de la via,”

El diputat socialista ha explicat que l’actual context de crisi, la lentitud dels treball de construcció de l’A-27 fins a Montblanc i la manca d’inversions per part del Govern del PP aconsellen que “el més raonable ara és alliberar el peatge de l’AP-2.”  

“Cal tenir en compte que el cost del tram actual per autopista entre Montblanc i Lleida, 7 euros pels vehicles i 15 per als camions, actua com a factor dissuasiu. Els socialistes creiem que l’ús bonificat del peatge entre Montblanc i Lleida suposaria un major aprofitament d’una autopista que registra un volum de trànsit diari d’uns 11.000 vehicles quan la seva capacitat és de 40.000.”

Finalment, el diputat tarragoní ha recordat que el Parlament de Catalunya ja va aprovar el juliol de l’any passat una proposta de resolució del PSC que anava en la mateixa direcció. Segons la resolució aprovada pel Parlament la construcció del tram Montblanc-Lleida de l’A-27 comportaria una inversió superior als 300 milions d’euros mentre que alliberar el peatge en aquest mateix tram requeriria menys de 130 milions d’euros, a banda que evitaria l’impacte ambiental que suposaria la construcció de la nova via.   

  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada