La comissió de territori i sostenibilitat del
Parlament de Catalunya ha aprovat aquest dimecres una proposta de resolució que
insta al Govern a estudiar l’alliberament de l’autopista AP-2 en el tram
comprès entre Montblanc i Lleida com a alternativa a la construcció de
l’autovia A-27 entre la capital de la Conca de Barberà i Lleida.
Així mateix, la moció sol·licita al Govern la millora
de les comunicacions entre Montblanc i Lleida a partir de l’estudi d’un sistema
de bonificació per als usuaris habituals dels peatges de l’AP2 entre aquestes
dues destinacions i l’estudi del rescat de la concessió d’aquest tram i l’establiment
d’un peatge tou.
Finalment, la proposta aprovada planteja reduir
l’accidentabilitat entre Montblanc i Lleida implementant formules similars a
les aplicades a la N-II entre Girona i Maçanet basades en l’ús bonificat per a
vehicles pesants a l’AP-2 en el tram comprès entre el Pla de Santamaria a
Lleida i posteriorment, un cop acabat el túnel del Coll de l’Illa, entre
Montblanc i Lleida.
Aquests acords neixen d’una proposta de resolució
presentada pel grup socialista al Parlament. En relació a aquesta qüestió, la
diputada socialista Núria Segú ha
argumentat que “l’actual carretera N-240
està molt saturada de vehicles, el que fa imprescindible accelerar els treballs
de l’A-27 fins a Montblanc. A partir d’aquest municipi, i donat l’escenari
econòmic actual, els socialistes creiem que el més lògic és alliberar el peatge
de l’AP-2.”
“Cal tenir en
compte que el cost del tram actual per autopista entre Montblanc i Lleida, 7
euros pels vehicles i 15 per als camions, actua com a factor dissuasiu. Des del
PSC considerem que l’ús bonificat del peatge entre ambdues ciutats suposaria un
major aprofitament també de l’AP-2 que registra un volum de trànsit diari d’uns
11.000 vehicles quan la seva capacitat és de 40.000.”
En darrer terme, la diputada socialista ha explicat
que “a tot això hem de sumar també un
benefici pel que fa a l’impacte ambiental i l’estalvi econòmic ja que la
construcció d’una nova autovia suposaria una inversió de 305 milions d’euros
mentre que per aconseguir l’alliberament del peatge serien necessaris uns 129
milions d’euros, una quantitat significativament inferior”, ha conclòs Núria Segú.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada