La Joventut Socialista de Catalunya de les comarques tarragonines ha exigit
aquest dilluns la retirada immediata de la campanya “Violet” que vol endegar a
principi de gener la multinacional Mango.
Segons ha remarcat Sofia Acosta,
secretaria d’organització de JSC de les comarques tarragonines, “aquesta campanya presenta una nova línia
de roba que es denomina com a “talles grans” i que incorpora des de la talla 40
a la 52. Des de la JSC denunciem que una empresa multinacional com aquesta
pretengui transmetre el concepte que a partir de la talla 40 estem parlant de
talles grans. Ho considerem un greu error que requereix una rectificació
immediata.”
La dirigent de la JSC ha argumentat que “milers de joves adolescents són enormement influenciables a aquestes
orientacions de marques considerades de moda i, per tant, aquesta
estigmatització de les talles considerades com a “grans” és doblement perillosa.”
“Cada cop identifiquem més
problemes i trastorns alimentaris entre el jovent derivats d’aquest model de
cos ideal que transmet la publicitat i determinats estereotips masclistes. En
els casos més greus, aquesta obsessió per entrar dins dels cànons de bellesa
marcats per aquestes multinacionals acaba amb transtorns greus com l’anorèxia i
la bulímia que, per desgràcia, han crescut en els darrers anys especialment
entre el segment de les joves adolescents.”
Per tot plegat, des de la JSC de les comarques tarragonines s’ha emplaçat
a l’empresa Mango a rectificar i promoure un model d’estètica sa i saludable
per les usuàries dels seus establiments.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada