El grup socialista a les Corts Generals ha entrat a
registre aquest matí una bateria de preguntes a la ministra de Foment per
conèixer les veritables intencions del Govern en relació amb el Corredor del
Mediterrani, així com les possibilitats tècniques reals a l’hora
d’implementar-les.
Segons ha afirmat el diputat socialista Francesc Vallès, “si hi ha algun dubte
sobre la voluntat real del ministeri d’incorporar l’ample europeu al Corredor
del Mediterrani, sobre la compatibilitat de les travesses que s’estan
instal·lant, o els terminis sobre la seva entrada en funcionament, s’han
d’esvair quan més abans millor. És per això que hem presentat aquest seguit de
preguntes amb caràcter d’urgència.”
En concret, “preguntem
a la ministra si són compatibles les obres del tram ferroviari de Cambrils a
Montbrió del Corredor de la via d’ample ibèric amb la implantació d’un tercer
carril, tal i com ha plantejat el ministeri de Foment.”
“Així mateix,
també volem que la ministra ens digui si les travesses polivalents instal·lades
en aquest tram ferroviari són compatibles amb el tercer carril. En un altre
ordre de coses, preguntem també a Foment quin tipus d’estudis i projectes està
elaborant per instal·lar el tercer carril del Corredor del Mediterrani entre
Castelló i Vila-seca i quan tenen previstes iniciar i enllestir les obres”
En darrer terme, el grup socialista vol saber si el
Ministeri de Foment contempla la possibilitat de posar en funcionament la
línia, o algun dels seus trams, d’ample ibèric entre Castelló i Vila-seca abans
de la implantació del tercer fil i també si el Govern segueix contemplant la
realització dels projectes necessaris per poder quadruplicar les línies
ferroviàries des de Castelló fins a la connexió amb la línia d’Alta Velocitat
Madrid-Barcelona del Corredor del Mediterrani i de quin ample seria.
Finalment, Vallès
ha reiterat l’aposta dels socialistes pel Corredor del Mediterrani, “un eix essencial per Tarragona i pel
conjunt del país, ja que ens permetrà avançar a nivell logístic, de mobilitat i
d’augment del trànsit de mercaderies que tindran al Port de Tarragona com al
seu punt d’entrada al país. Els Governs
socialistes van invertir 8.000 milions d’euros en construir aquest Corredor. No
podem renunciar, sota cap concepte, a una infrastructura que ens connectarà amb
alta velocitat amb tot l’eix mediterrani.”
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada