divendres, 6 de juliol del 2012

PARAULES QUE S'EMPORTA EL VENT



“El compromiso del PP con la autovia A-27 es claro e inequivoco. El gobierno del Mariano Rajoy priorizará la A-27 y la T-11 en materia de infraestructuras en nuestra provincia durante la proxima lagislatura”, són paraules textuals del candidat del PP de Tarragona, Alejandro Fernández, en el debat de candidats que es va dur a terme a la campanya electoral. “Como diputado me comprometo a trabajar para desbloquear los trabajos en todos los tramos de la A-27”, novament declaracions d’Alejandro Fernández davant del teixit econòmic i empresarial de la província un cop constituït ja el Govern de Rajoy.


I que ens trobem en aquests moments en relació a aquest eix Tarragona-Valls-Montblanc? Doncs una realitat que parla per sí mateixa: desinversió. Els primers pressupostos de Mariano Rajoy contemplen 27 milions d’euros per al primer tram (Tarragona-Morell) i inversions raquítiques per a la resta de sectors. Tornem a allò que ja van fer els governs d’Aznar: res, amb sort, els nostres nets veuran arribar l’autovia a Valls.

Els socialistes reiterem el nostre compromís real amb l’A-27 i demanem al PP un calendari de les obres i partides econòmiques per a realitzar els treballs. L’A-27 és vital per Valls, pel Camp de Tarragona, i, de fet, pel conjunt de Catalunya ja que permetrà enllaçar el litoral català amb la cornisa cantàbrica mitjançant una autovia d’altes prestacions. Per tant, els socialistes no només vetllarem perquè el PP i els seus dirigents es creguin allò que han dit durant anys sinó que treballem per garantir la continuïtat del projecte més enllà de Montblanc.

En aquests moments, hem de saber conjugar l’escassetat de recursos ho amb propostes possibilistes. Per això els socialistes volem posar damunt la taula algunes propostes que garanteixin la continuïtat de l’A27. Hem presentat al registre de la cambra una proposta de resolució en la què instem al Govern a estudiar l’alliberament del tram de l’autopista AP-2 entre Montblanc i Lleida ( la concessió s’acaba d’aquí 9 anys) com a alternativa a la construcció d’aquest tram de l’A-27 entre ambdós municipis. En la mateixa línia, la nostra proposta planteja l’establiment d’un sistema de bonificació de fins al 100% per als residents i usuaris habituals d’aquesta via o rescatar la concessió d’aquest tram establint un peatge tou, d’un 1 o 2 euros per viatge.

Cal anar més enllà del “no hi ha diners” que diu el President Mas, crec fermament que és la nostra obligació i també la del Govern de Catalunya.

Tota la resta son paraules que s’emporta el vent.

Article de Núria Segú publicat al setmanari El Vallenc

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada