dijous, 28 d’abril del 2016

EL PSC ACONSEGUEIX EL COMPROMÍS DEL GOVERN D’ACABAR LES OBRES PENDENTS DE LA CARRETERA C-51



La Comissió de Territori del Parlament ha aprovat la proposta de resolució presentada pel grup socialista en la que s’insta al Govern de la Generalitat a acabar definitivament les obres pendents a la carretera C-51, en concret els punts quilomètrics 24,3 i 26,8 del tram Valls-Albinyana, al seu pas pel municipi de Vilardida.

Cal tenir present que aquest tram és un dels punts més perillosos de la via donada l’existència de diversos revolts molt pronunciats. Des de fa anys el grup socialista al Parlament havia requerit al Govern que acabés definitivament el traçat d’aquest via que connecta l’Alt Camp amb el Baix Penedès.

En aquest sentit, la diputada socialista Rosa Maria Ibarra ha recordat que “la troballa de restes arqueològiques va motivar que en el seu moment aquest tram quedés exclòs del projecte inicial. Tanmateix aquests estudis ja es van realitzar fa temps pel que no enteníem el motiu de la demora en l’acabament de les obres. Ens felicitem, per tant, d’aquest acord de la Comissió que permetrà enllestir definitivament una via d’altes prestacions que connecta dues comarques germanes però que històricament s’havien donat l’esquena, entre d’altres motius, per la manca d’una bona xarxa de comunicacions.”

Ibarra ha afegit que “els socialistes estarem amatents a què el Govern doni compliment efectiu a aquesta resolució i resolgui d’una vegada una reivindicació unànime del territori sobre la qual s’han produït retards i demores no justificades.”

Cal recordar que la carretera C-51 forma part d’un eix viari interior que a través de l’arc format per Reus-Alcover-Valls-El Vendrell contribueix a vertebrar les comunicacions de l’interior del Camp de Tarragona formant un cinturó que uneix el Camp d’oest a est amb el que això suposa de millora de la mobilitat i de promoció del desenvolupament econòmic de la regió. Aquest eix viari es va impulsar durant els anys de Govern de progrés.


Les obres van començar l’hivern del 2010 entrant en servei el 50% de la via la tardor de 2011. El total de l’obra representa una inversió total de 54 milions d’euros i abasta un total de 20’4 quilometres que inclouen les variants de Rodonyà i Alió.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada