dijous, 29 de juny del 2017

LES OBRES DE CONSTRUCCIÓ DE LA NOVA BASE DE MANTENIMENT FERROVIARI DE MÓRA LA NOVA TINDRAN UN COST DE 1.462.000 EUROS



La construcció de la nova base de manteniment ferroviari de Móra la nova, actualment en fase de redacció del projecte, tindrà un cost econòmic total estimat en 1.462.000 euros sense IVA. Així ho ha fet públic avui el diputat socialista per Tarragona, Joan Ruiz, que ha preguntat al Govern sobre aquest tema.

En concret, la nova base té com a finalitat millorar l’operativitat dels equips destinats al manteniment de la línia així com les seves condicions de treball. Per aquest motiu s’ha previst l’aixecament de l’actual via 9 per procedir a la construcció d’un dels paràmetres verticals del nou edifici. Així mateix, la via 11 quedarà parcialment dins del nou complex a construir per a estacionament de la maquinària de manteniment.

En aquest sentit Joan Ruiz ha afirmat que el grup socialista s’ha pres molt seriosament l’objectiu “de ser la veu dels ciutadans de les comarques ebrenques a les Corts Generals. És un autèntic clam del territori, del conjunt de la demarcació de Tarragona, que cal millorar de manera urgent la línia ferroviària R15 de la xarxa de rodalies de manera que es pugui assolir amb èxit, amb el termini de temps més curt possible, el servei eficient i digne que exigeixen i es mereixen els ebrencs i els tarragonins.”

“Per tant, estarem amatents a què es compleixin els terminis de construcció d’aquest nou equipament ferroviari i seguirem sent tenaços preguntant tant al Govern com a la Comissió de Foment del Congrés sobre les imprescindibles actuacions que s’han de dur a terme per millorar estacions, serveis i horaris ferroviaris del servei de rodalies”, ha afirmat el diputat tarragoní.

En el mateix sentit s’ha manifestat el portaveu socialista a l’Ajuntament de Móra la Nova, Carlos Trinchan, que ha afegit que “estem raonablement satisfets per aquesta notícia ja que va en la línia del que sempre hem demanat: millora de les instal·lacions i aposta per la rehabilitació i conservació del nostre patrimoni ferroviari a fi i efecte de consolidar Móra com a centre neuràlgic i estratègic en matèria d’infraestructures i impulsar iniciatives ambicioses com el tren turístic o el futur museu de patrimoni ferroviari de Catalunya.”  

Així mateix, des del grup socialista es continua exigint la millora urgent de la R-15 en tot el tram que afecta el territori. Una reivindicació que fins ara no ha estat escoltada pels responsables de Foment.


El portaveu socialista ha afegit que “volem que el Govern permeti a les empreses privades l’accés al transport de mercaderies per aquesta línia ferroviària Amb l’objectiu de millorar la competitivitat del teixit productiu ebrenc. També és imprescindible que es millori la freqüència dels horaris del combois de passatgers. Un dels eixos que han de permetre el desenvolupament de Móra ha de ser la millora integral de les seves connexions ferroviàries” ha conclòs el regidor del PSC.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada