dijous, 22 de gener del 2015

ALEJANDRO, QUIN GRAN CANDIDAT PER A REUS!



Vull començar aquestes línies recomanant la lectura de l’article que Alejandro Fernández va publicar aquest passat dilluns al Diari de Tarragona. Segurament a algú li estranyarà que jo recomani un article signat per un membre de l’oposició molt crític amb el meu treball com a consellera, però el motiu és ben senzill: el seu propi article desqualifica el senyor Fernández, ja sigui per ignorància o per mala fe, per seguir proposant-se com a candidat a alcalde de Tarragona.

Anem per parts. L’article del senyor Fernández comença parlant d’un amic imaginari que afirma que aparcar a Tarragona li surt tan car com sopar-hi. I el senyor Fernández, en lloc d’il·lustrar el seu amic, fa seva aquesta afirmació i la reprodueix. Assumeixo que no menteix i, per tant, em crec la conversa amb el seu amic, però em sorprèn fins a l’extrem que el senyor Fernández, regidor de Tarragona i candidat a alcalde, hagi perdut tant temps a Madrid o mirant cap a Reus que no hagi tingut ni un sol moment per aprendre i recordar que aparcar a Tarragona durant la nit té un cost de només 0’60 € per hora en aparcament municipal, cobert i vigilat. I això per no parlar de les zones blaves i verdes, que són gratuïtes durant la nit.

Així que tenim dues possibilitats: o l’amic de l’Alejandro sopa molt barat, per només 0’60 €, o bé s’ha equivocat de ciutat.

Però anem més enllà, perquè la resposta anterior em sembla massa evident, simple i fins i tot pot fer riure. Així doncs, plantegem la qüestió amb arguments i fent alguna consideració addicional. En la seva admiració per Reus, el senyor Fernández oblida que, ara fa uns mesos, els mitjans de comunicació es van fer ressò de les pressions municipals viscudes a la ciutat que ell tant admira i que van provocar la retirada d’unes tanques comercials que anunciaven, precisament, ofertes d’aparcament municipal a Tarragona. Va ser una autèntica llàstima que el senyor Fernández no recolzés públicament la postura del nostre Ajuntament, però cal tenir en compte que a Reus governava el PP i potser això va ajudar a silenciar la seva veu sempre punyent.

Ara, en canvi, suggereix que la solució a tot plegat és arribar a un acord per a que els aparcaments privats baixin els seus preus, ja que aquests ho estan desitjant. És curiós i fins i tot preocupant que plantegi aquest argument, ja que els aparcaments privats són molt lliures de baixar preus si ho consideren oportú, i no necessiten cap permís municipal per fer les ofertes que vulguin. I en qualsevol cas, ni un sol dels aparcaments privats o concessionats de Tarragona s’ha dirigit a l’Ajuntament en relació a aquest assumpte.

Però encara hi ha més. El senyor Fernández sorprèn també amb un altre argument ben curiós: baixar el preu de l’aparcament del Serrallo. Em sembla perfecte, però hauria de parlar amb el seu responsable, que en cap cas és l’Ajuntament perquè aquest aparcament es troba fora de l’espai municipal i, per tant, no hi tenim cap competència. En qualsevol cas, em resulta sorprenent que el senyor Fernández pensi que el problema de l’aparcament a la Rambla se soluciona aparcant al Serrallo.

Val a dir que totes aquestes idees que llença el senyor Fernández van en línia amb el que va fer quan ell governava la ciutat. O no? Fem memòria. Durant la seva etapa de govern municipal es van construir diversos aparcaments, però tots ells de concessió, perquè els municipals són d’època socialista. Entre els que porten el segell del senyorFernández hi trobem els de tots els trams de la Rambla, alguns dels quals han hagut de ser rescatats per l’Ajuntament. I això per no parlar de l’únic “aparcament municipal” construït en la seva etapa de governant, l’”aparcament fantasma” de Jaume I del qual en pagarem les conseqüències durant molts anys.

És una llàstima que, de tant mirar cap a Reus, el senyor Fernández no conegui les atractives ofertes d’aparcament que actualment ofereix Tarragona. Per exemple, que aparcar durant la nit, de 21 a 6 hores, costa només 0’60 €/hora. O que hi ha un aparcament, el de Joan XXIII, que ofereix aparcar-hi tot el mes, 12 o 24 hores diàries, per només 20 i 38 € respectivament. I encara més, en aquests moments i fins al 28 de febrer, els comerciants de Tarragona obsequien amb dues hores d’aparcament gratuït als seus clients.

En resum, que per resoldre el problema de l’aparcament a Tarragona val més que els ciutadans i ciutadanes segueixin confiant en l’alcalde Ballesteros.

Article de Begoña Floria publicat al Diari de Tarragona

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada