El coordinador del PSC a les Corts Generals, Francesc Vallès, ha afirmat avui que “la retallada d’inversions del Ministeri de Foment anunciada aquest dijous pel ministre Blanco no afectarà al gran gruix de les actuacions en infraestructures a la província de Tarragona.”
Vallès ha subratllat que “d’un volum inversor superior als 500 milions d’euros a la província de Tarragona, només es rescindirà el tram Variant de Valls-Montblanc, dels quatre entre els que està dividida l’A-27. La resta d’inversions surten immaculades d’aquest pla d’ajust, pel que les obres que afecten al ferrocarril, al Corredor del Mediterrani i als treballs actualment en curs a la resta de vies de la nostra xarxa viària (A-7, T-11...), així com en infraestructures clau com l’aeroport de Reus o el Port de Tarragona, no es veuran afectades.”
Francesc Vallès emplaça als empresaris tarragonins a què es comprometin i es corresponsabilitzin amb la construcció de l’A-27. “Per fer-ho tenen una eina adient, la possibilitat, anunciada ja pel Ministeri de Foment, d’executar obres a través d’un sistema que combina finançament públic i privat. Estic convençut de què els empresaris tarragonins, conscients de la importància d’aquesta autovia, injectaran fons privats per tal de poder executar també aquest darrer tram Variant de Valls-Montblanc.”
El diputat socialista ha recordat que en el conjunt de l’Estat el Ministeri de Foment ha retallat uns 6.000 milions d’euros en inversions en infraestructures pel que “la demarcació de Tarragona és una de les províncies menys afectades per aquest reducció de la inversió en infraestructures com a conseqüència de la contenció de la despesa pública derivada de la crisi.”
A tall d’exemple, Vallès ha recordat el compromís del Govern en potenciar el Corredor del Mediterrani com un dels eixos de transport no tan sols al nostre país sinó fins i tot a nivell europeu. Una infrastructura que compta amb una inversió de 112 milions d’euros en els Pressupostos Generals de l’Estat per aquest 2010 destinats a la construcció dels trams ferroviaris del Corredor a les comarques tarragonines i a la construcció de la nova estació central del Camp de Tarragona.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada