Aquesta setmana hem conegut les inversions territorials previstes en els Pressupostos Generals de l’Estat pel 2011. És tracta d’uns pressupostos que tenen un objectiu prioritari: donar tot el suport possible a aquells que pitjor ho estan passant com a conseqüència de la crisi econòmica. Precisament per això un de cada dos euros d’aquests pressupostos es destinen a despesa social. Què vol dir això? Doncs que l’Estat disposarà de més recursos per poder garantir les prestacions per desocupació, les ajudes a la dependència, augmentar les pensions mínimes (que pujaran un 1% durant l’any vinent), etc. Per posar només un exemple prou il·lustratiu d’això que dic, la partida destinada a beques educatives augmenta un 2,6% i assoleix la major dotació de tota la història, fins a 1.430 milions d’euros!
De fet, una dada ho resumeix tot: mai com ara s’havia destinat un percentatge tant alt en uns Pressupostos Generals de l’Estat (fins a un 58% del total) a pagar polítiques socials.
Pel que fa a les obres en infraestructures és cert que es disminueix el volum inversor en relació amb els pressupostos d’enguany. Ara bé, estic convençuda que tots entendreu el motiu d’aquesta decisió: el Govern creu que es preferible que s’aplaci per un temps l’inici de la construcció d’una carretera si això permet garantir la protecció dels aturats i, alhora, assegurar la recuperació econòmica del país, que és l’únic instrument capaç de generar nous llocs de treball.
Un cop dit això m’agradaria destacar una actuació que ens afecta directament a nivell de Valls i comarca. Em refereixo a l’A-27, l’autovia Tarragona-Valls-Montblanc, que tindrà partides econòmiques específiques per a tots quatre trams de l’autovia. En conjunt, la inversió ascendeix a quasi 50 milions d’euros per a aquesta autovia imprescindible per garantir la competitivitat de la nostra economia i la millora de la nostra mobilitat.
El tram Tarragona-El Morell compta amb una inversió total de més de 26 milions d’euros, el tram El Morell-Variant de Valls amb una partida de 15 milions d’euros, el tram variant de Valls amb una inversió de 7,5 milions d’euros i el tram variant de Valls-Montblanc, amb una partida de 300.000 euros per a poder licitar el projecte d’aquest darrer tram durant el 2.011.
En definitiva, crec que estem davant d’uns bons pressupostos que permetran fer arribar les ajudes i les prestacions socials del nostre Estat del Benestar a aquells que més ho necessiten. Al mateix temps, disposarem dels recursos econòmics necessaris per poder tirar endavant les infraestructures que més requereix Valls, l’Alt Camp i el conjunt del Camp de Tarragona (A7, la línia ferroviària d’alta velocitat entre València i Tarragona, l’autovia Reus Tarragona, el Port de Tarragona i l’aeroport de Reus).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada